
Bonnier Fastigheter
”De hjälpte oss att förstå vad vår målgrupp vill ha”
Miranda Jensen, f d marknadschef på Bonnier Fastigheter, anlitade Visus för att få en analys och ett underlag för hur man skulle utforma Hornstulls nya handelsplats.
- Det var viktigt för oss att förstå vad vår målgrupp ville ha – både vad gäller butiksmix och gestaltning.
Visus gick in och gjorde ett kvalitativt koncepttest, via fokusgrupper, som gav en initierad bild av målgruppen och hur den tänker. Utifrån det kunde Bonnier Fastigheter utforma sitt slutliga koncept.
- Jag är verkligen imponerad av deras arbete, säger Miranda. Visus arbetade väldigt seriöst och effektivt och jag fick stort förtroende för dem. Utifrån deras analys har vi kunnat utveckla konceptet, vilka butiker vi ska vända oss till och även arkitekturen. Vi har verkligen tagit till oss det som kom fram. Det var mycket värdefullt!
Här kan du läsa mer om våra kundundersökningar med fokusgrupper och gruppdiskussioner.

Miranda Jensen
F d marknadschef, Bonnier Fastigheter